TOPlist


Mapka výstrahy ČHMÚ
Aktuální výstraha ČHMÚ !

BlueBoard.cz










Dopravní automobil
DA 8 - A 30

      Dopravní automobil DA 8 - A 30 prošel v roce 2005 kompletní generální opravou karoserie a 26. 4. 2005 byl opět připraven sloužit naší jednotce a obci. Požární nástavba byla kompletně rozebrána a oprava začala od samotného rámu podvozku až po poslední maličkosti v uložení požárního vybavení. V rámci těchto oprav jsme se rozhodli o změně ve vybavení tohoto vozidla a to dle našich potřeb .
      Vozidlo bylo vybaveno elektrocentrálou HONDA GX 390 s příslušenstvím v podobě přenosného osvětlovacího stativu se dvěma halogenovými reflektory 500 W, prodlužovacím kabelem na 380 a 220 V, kabelovými přechody různých typů atd. Další výbavu tvoří motorový vysavač / foukač TORNÁDO BV 25 na likvidaci nebezpečného hmyzu společně s dvěma kusy ochranných včelařských kukel, dále pak ponorné kalové čerpadlo AS 35, které dokáže čerpat vodu z hloubek až 30 m.
      Další technické vybavení tvoří 4 vzduchové dýchací přístroje SATURN, ruční hasicí přístroje, požární příslušenství včetně přenosné požární stříkačky PMS 8 / 1200. Vozidlo bylo vybaveno novou vozidlovou radiostanicí MOTOROLA GM 360, výstražnou světelnou rampou, v zadní části byl namontován přídavný rotační maják atd. Pro lepší představu uvádíme několik fotografií.

Průběh rekonstrukce DA 8 - A 30



Po rekonstrukci DA 8 - A 30



Výměna motoru a převodovky

      Nic naplat, čas plyne neustále vpřed a zub času se čím dál více podepisuje na technickém stavu techniky. Ani naše Avie již dávno není nejmladší a motor s převodovkou už něco pamatuje. Proto jsme se rozhodli pro jeho výměnu včetně převodovky a drobnou úpravu elektriky na našem vozidle. Za přijatelnou cenu jsme pořídili jiný motor včetně převodovky, který naši strojníci Petr Špachmann a Miloslav špachmann rozebrali, zkontrolovali jeho technický stav a případné závady odstranili. Dále byla provedena povrchová úprava motoru speciální barvou a motor byl připraven k vlastní výměně. Jelikož se jedná o novější tip motoru ( A - 31 ), bylo nutné provést několik drobných úprav i v kabině vozidla. Původní způsob řazení se změnil z pod volantu na klasické řazení umístěné na podlaze. Byla provedena výměna předních tlumičů, výměna čepů, výměna kardanu a výměna diferenciálu s uzávěrkou a další drobné opravy. V současné době je vozidlo opět pohromadě a připraveno k zásahu. Na celé opravě se podileli všichni členové zásahové jednotky dle svých možností a volného času. Hlavní poděkování za perfektní práci patří především bratrům Špachmannům.











































Copyright 2008 SDH Tlučná Reserved